אימון שריר החשק
חזרה מחופשה ארוכה שמפרה את השגרה יוצרת בחלק מהמקרים רפיון משמעותי בהתנהלות ובהתגייסות ללמידה של התלמידים הילדים שלנו.
קושי זה מהווה מכשול למרוץ לקראת סוף שנת הלימודים אצל חלק גדול מהתלמידים.
לעיתים אנו נתקלים בילדים/ מתבגרים – תלמידים עם הפרעת קשב שמתקשים בהשגת מטרותיהם. הקושי מופיע עוד בשלב הראשון, שלב הגדרת המטרות. הסיבות לכך הן מגוונות: דימוי עצמי נמוך, דפוסי חשיבה שליליים וחוסר אמון ביכולות העצמי, קושי בקבלת החלטות, דחיינות, קשיי ארגון והתארגנות, ניהול זמן לקוי, קושי בוויסות רגשי ועוד. החופשה מהווה עבור התלמידים האלה אוויר לנשימה זמן של פריקת עול ויכולת לעסוק בדברים שפחות מתסכלים אותם. לאור זאת החזרה לשגרה צריכה להיות מלווה בהתגייסות מחדש וקביעת הערכים המרכזיים שחשובים ללומד כדי להתמודד עם הקושי.
אימון קוגניטיבי (C.B.T (Cognitive Behavioral Training עשוי מאוד להועיל, אולם גם ליווי של מבוגר- הורה או מורה עשוי לתת את המענה לגיוס הלומד והחזרתו לתלם.
כדי להמחיש את השימוש בערכים באימון יש לראות מה היא המטרה הגדולה ולפרק אותה לערכים: כמו לדוגמא "הצלחה". היא ערך שרוב הילדים/תלמידים שלנו רוצים לחוות, כדי להגיע לכך נדרש לפרק את ההצלחה שהיא בלתי מוחשית לפעילויות מוחשיות כגון:
תכנון יעיל של הזמן
תעדוף- מה חשוב לביצוע ודחוף ועל מה ניתן לוותר או לדחות
הכרות עם עצמי- איך אני לומד הכי טוב, מתי, איזה עזרה דרושה לי וכד'.
לוח תכנון מעין זה יכול להוות את הבסיס להתגייסות מתוכננת של הלומד לקראת הערך החשוב לו "הצלחה".
בתהליך האימון שאנו מבצעים על פי שיטת C.B.T בעמותת מיט"ל אנו מזככים עם המתאמנים שלנו את המטרות המרכזיות שלהם, מחפשים את "הערך" המשמעותי העומד מאחורי המטרה ומפרקים זאת ליעדים אופרטיביים.
לסיכום, באימון ADHD אנו מסתמכים על ערכי המתאמנים בכל שלב בתהליך. הגדרת הערכים באופן ברור מספקת למתאמנים כיוון לצעוד אליו. ערכים ברורים מרגיעים, יוצרים סדר בבלגן, מסייעים בקבלת החלטות וביצירת תכנית ברורה עם צעדים קטנים. ערכים מעניקים למתאמנים תחושה של שליטה ובסופו של דבר מובילים אותם להצלחה.
עמותת מיט"ל הינה עמותה ללא כוונות רווח המאפשרת לתלמידים ומתבגרים אימון בשיטת
ה C.B.T ע"י מאמנים מומחים בתחומם. התהליך הינו ממוקד באופן אישי לצרכי המתבגר/לומד מכוון יעדים ונושא תוצאות.
מוזמנים ליצור קשר לפגישת ייעוץ בחינם עם ד"ר ענת רביב מומחית לחקר הלמידה הפרעות קשב ולקויות למידה.