top of page

מעטפת תומכת לתלמידים מאתגרים

מתן מענה מקצועי ורב- ממדי לתלמידים הורים ומורים המתמודדים עם תלמידים המביאים לשדה הלמידה קשיים רגשיים והתנהגותיים ( על רקע מולד וסביבתי).

התוכנית כוללת:

מתן מענה דיפרנציאלי לתלמידים - עמותת מיט"ל מקיימת מזה שנה טיפוליים רגשיים והוראה מכוונת לפרט (הוראה מותאמת) בבתי ספר על-ידי מטפלים מוסמכים ומורים מוסמכים להוראה מכוונת. הפעילות מתקיימת בשעות הלימודים דבר המאפשר המשכיות ובניית תכנית עבודה אישית לתלמיד. כל התהליך הינו בשיתוף פעולה מלא ובהסכמת ההורים

מתן מענה דיפרנציאלי להורים: תהליך ההתערבות עם התלמיד מלווה בהדרכת הורים ובליווי המשפחה אם באופן פרטני או קבוצתי לפי הצרכים העולים בתהליך הטיפול עם התלמיד

בנוסף מוצעת הדרכת הורים בקבוצות קטנות בנושאים הבאים:

הבסיס הנוירולוגי של הפרעת הקשב · העולם הרגשי והחברתי של ילדים עם ADHD · חיזוק הדימוי העצמי · עימותים  ומאבקים לצד הצבת גבולות · אלימות והתקפי זעם · יחסים בין האחים

הפרעת הקשב בבית הספר · הכנת שיעורי בית · הטיפול התרופתי, ועוד.

הקניית ידע, ארגז כלים ומיומנויות לקידום הילד בתחום הרגשי, החברתי והלימודי.

בכל מפגש המנחה מעביר ידע רב ומיומנויות. ההורים יוזמנו להעלות דילמות מעולמם.

קהילות לומדים – צוות מורים והנהלה צוות המורים והנהלת בית הספר יכולים לקבל הדרכה מפורטת ומקצועית כמעטפת לבניית תהליך רב מימדי 360 לתלמידים מאתגרים התנהגותית רגשית לימודית.

הצעה לתוכנית הדרכה בנושא לקויות למידה והפרעות קשב

הדרכה והכוונה לקהילת המבוגרים המשמעותיים בחיי הילד בהיבטים של לקויות למידה, הפרעות קשב, תסכול וחרדה, היבטים רגשיים והתנהגותיים.

ההדרכה מתפרשת על 12-15 שעות הדרכה (ארבע מפגשים).

ההדרכה כוללת לימוד מאפייני הלקות

  1. הבנת ההשלכות של הלקות על היבטים: רגשיים, התנהגותיים

  2. כלים להתמודדות עם ילדים מקשים בהיבט התנהגותי

  3. הזיקה בין הפרעות קשב להפרעות אחרות

  4. הורות מורכבת – דרכי התמודדות ותקשורת בונה

  5. ניתוח מקרים והתנסות מעשית.

 

            ניתן לבנות סדנא מודולרית שחלקה מיועד לצוותי בית הספר ובחלקה ישתתפו ההורים

סדנאות להורים ולילדים- מעברים

לצעוד בבטחה לכיתה א ולחט"ב

ילדכם עולה לכתה א' או במעבר מיסוד י לחט"ב אירוע משמח ומרגש

האם הוא מוכן ? , אלו כישורים תוכלו לחזק אצלו ?

מכון מיט"ל מציע סדנה מרוכזת לילדים והורים לקראת כיתה א' ומעבר לחט"ב

תכנית  ייחודית וחדשנית  העוסקת במעברים העצמת הילד התלמיד ותמיכה בתהליך המעבר  - מסוגלות עצמית כבסיס לצמיחה אישית ותפקודית- "אני מסוגל אני יכול" תפיסת המסוגלות העצמית כבסיס לבניית יכולות בתחום החברתי/למודי /רגשי

התכנית לילדים/תלמידים מבוססת על 5 מפגשים חווייתיים ומעצימים הנותנים לילדים/תלמידים כלים בפיתוח מיומנויות חברתיות, מיומנויות לארגון והתארגנות בסביבה חדשה, כלים בסנגור עצמי ובקשת עזרה במידת הצורך.

•             המעבר ככלי להתפתחות וצמיחה

•             אם מה אני מתמודד במעברים (התמודדות עם הבלתי נודע )

•             היבטים בדימוי עצמי- איך אני תופס את עצמי ואיך אחרים רואים/תופסים אותי

•             התמודדות עם שינוי בהיבט  רגשי חברתי

•             כלים להעצמה אישית

•             ארגון זמן

בנוסף יינתנו 2 הרצאות להורים לפי בחירה :

•             ממשבר להזדמנות- היבטים פסיכולוגיים בתהליך המעבר ותפקידנו כהורים להתפתחות התקינה של ילדינו במעבר מגן לבית הספר מיסודי לחט"ב.

•             ארגז כלים להורה – כלים להתארגנות יעילה ותמיכה בילד/תלמיד בתהליכי מעבר ומשבר. 

•             גיל ההתבגרות ומעברי השינוי הרגשיים שעוברים על הילד בתהליך

•             להיות הורה משמעותי- בניית גבולות באסרטיביות ובאהבה

•             כלים להתמודדות עם שינויי התנהגות ונורמות התנהגות בקרב ילדים ומתבגרים

קשב תנועה כמענה לפיתוח כשרים חברתיים ולימודיים.

מודל ההתערבות מבוסס על עבודה בקבוצה ועבודה אישית.

התוכנית מיועדת לקבוצת ילדים והורים התוכנית בנויה משלושה מעגלי התערבות:

מעגל ראשון תנועה: פעם בשבוע מפגשי אימון קשבי בתנועה או בדרמה תרפיה או בשיטת אלבאום בקבוצה (3-5 ילדים).

פיתוח שליטה אישית איפוק וניתוח מצבי התמודדות.

שיפור מקומו של הילד בקבוצה

אימון ביצירת קשרים חברתיים

הבנת מצבים חברתיים

התמודדות עם נורמות חברתיות ושיתופי פעולה

מעגל שני למידה: פעם/פעמיים בשבוע (בהתאם למצבו הלימודי של הילד) מפגשי הוראה מתקנת/מכוונת או מפגש הכולל טיפול רגשי ועיצוב התנהגת מותאמת לכל ילד במפגש אישי.

מעגל שלישי משפחה:  משפחת הילד  משתתפת ב 5-6 מפגשי הדרכת הורים (חלקם בקבוצה וחלקם אישיים ) .

תוצאות מצופות: שיפור משמעותי בקשר הורה- ילד, הבנת הקשיים של הילד ומתן תמיכה רגשית משמעותית בבית. העלאת רמת השליטה והקשב של הילד תוך העלאת תפיסת המסוגלות העצמית באמצעות אסטרטגיות למידה וכלים להתמודדות עם קשיי הקשב בכיתה.

bottom of page